sunnuntai 31. maaliskuuta 2013

Pääsiäislammas

Iloista pääsiäistä kaikille!



Tänä pääsiäisenä syötiin poikkeuksellisesti pääsiäislammas jo pitkänä perjantaina perheen ja kavereiden kanssa. Ruoka maistuu aina tavallista paremmalta ruokavieraiden kanssa : )

Ollaan aina aiempina vuosina syöty lammasta perheen kera, yleensä lammas on ollut mun vanhempien valmistama. Tänä vuonna päätin tehdä sen itse. Klumps, äidin lammas on kastikkeineen ollut aina niin täydellistä joten mä keräisi itselleni pienet paineet ruuan onnistumisesta.

Olin tilannut parhaasta lähikaupasta luomukaritsan viulun jo hyvissä ajoin, etten vain jäisi ilman. Saatiin 3,3 kg kimpale (! ) syöjiä oli 4 aikuista ja 2 lasta, ei ainakaan jääty nälkäiseksi. Reseptini oli mun äidin paras lammasresepti. Sitä seuraten lammas onnistui hyvin ja ateria oli herkullinen. Jopa kastikkeesta tuli mun mielestä tosi hyvää.

Viittä vaille valmista, kastike on jo tekeillään

Jälkkäriksi raikasta+ makeaa


Pääruuaksi syötiin siis lampaan viulua, perunoita, juureksia ja vihreää salaattia. Jälkkäriksi laitoin hedelmiä mascarponevaahdon kera, namnam.

Tässä reseptiä kuvien muodossa




Onko teillä perinteisiä pääsiäisruokia? Tai kivoja perinteitä muuten?

Resepti: Elina Halttunen " Äidiltä tyttärille"

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti